معرفی تلویزیون سونی X90J

تعمیر تلویزیون شهاب به صورت تخصصی

معرفی تلویزیون سونی X90J

۳ بازديد
در مقاله قبلی درباره فناوری تلویزیون سامسونگ در سال 2021 صحبت کردیم و این بار می خواهیم سراغ معرفی تلویزیون سونی ایکس 90 برویم. یکی از بهترین برندهای تولید تلویزیون در دوران تولید تلویزیون بدون شک برند سونی است. تلویزیون های ساخت این برند با کیفیت ترین هستند و با بهره گیری از جدیدترین امکانات همواره توانسته اند بخشی از بازار تلویزیون را در اختیار بگیرند. اگر قصد خرید تلویزیون را دارید، برند سونی یکی از بهترین انتخاب ها برای شماست. ناگفته نماند. قیمت تلویزیون سونی کمی بالاتر از سایر رقبا است. در این مقاله به معرفی و بررسی یکی از بهترین مدل های این برند یعنی مدل X90J می پردازیم.

 
 

تلویزیون سونی X90J

اگر قصد خرید تلویزیون سونی را دارید، تلویزیون X90J که در سال 2021 وارد بازار شد، یکی از محبوب ترین مدل های میان رده این برند به حساب می آید و بر اساس امکاناتی که در آن گنجانده شده است، می توان این مدل را در دسته بندی کرد. یک تلویزیون رده بالا کیفیت صفحه نمایش این تلویزیون 4K بوده و از صفحه نمایش با پنل VA بهره می برد. یکی از بهترین ویژگی های این تلویزیون که می تواند آن را در بین تلویزیون های رده بالا قرار دهد، نرخ رفرش تصویر 120 هرتز آن است که در تعداد کمی از تلویزیون های میان رده از آن استفاده می شود.
تاخیر بسیار کم ورودی این تلویزیون تجربه کاربری بسیار خوبی را در اختیار افراد قرار می دهد. این تلویزیون در رده مدل های Q80 و Q80A تلویزیون سامسونگ و همچنین مدل C1 OLED تلویزیون ال جی قرار می گیرد. بنابراین اگر قصد خرید تلویزیون را دارید می توانید مدل های معرفی شده را در این دسته بندی و بر اساس بودجه و امکانات خود مقایسه کنید. نظر دهید خرید ایده آل خود را انجام دهید.
مطالعه کنید: شناسایی اصل و تقلبی بودن تلویزیون شیائومی

طراحی تلویزیون سونی X90J

در سال 2020، برند سونی تلویزیون X900H را معرفی و روانه بازار کرد. مدل X90J در واقع نسخه به روز شده X900H است که مانند نسل قبلی خود از طراحی بسیار باریک و با حاشیه کم برخوردار است. ضخامت این دستگاه حدود یک سانتی متر است که می توان آن را یکی از نازک ترین دستگاه های تولید شده در بدنه این تلویزیون از پلاستیک مشکی براق دانست و دلیل استفاده از پلاستیک در بدنه آن، تلویزیونی میان رده است. . وزن این دستگاه حدود 17 کیلوگرم است و در سایزهای 50، 55، 65 و 75 اینچ به بازار عرضه شده است.

کیفیت صفحه تلویزیون سونی X90J

یکی از معیارهای مهم در خرید تلویزیون کیفیت صفحه نمایش آن است. در این تلویزیون از پنل LCD VA 10 بیتی استفاده شده است که وضوح 4K دارد. همانطور که گفته شد، نرخ نوسازی 120 هرتز یکی از دلایل برتری این مدل است. پنل VA استفاده شده در آن رنگ مشکی بهتری دارد و عمیق‌تر نمایش داده می‌شود و کنتراست بالاتری نسبت به پنل IPS دارد. البته این پنل نقطه ضعفی دارد و زاویه دید کمتری نسبت به پنل های IPS دارد. اما تماشای تصاویر از زاویه مخالف در این تلویزیون لذت بخش است. 
برند سونی اعلام کرده است که برای اولین بار در تلویزیون X90J خود از پردازنده مخصوص این برند به نام هوش شناختی استفاده کرده است که به واسطه آن این تلویزیون قابلیت هوش مصنوعی برای درک دیداری و شنیداری افراد را دارد و به لطف این امر تکنولوژی، کنتراست تصاویر، رنگ ها و روشنایی بسیار بالاتری را به مخاطب ارائه می دهد. از دیگر فناوری های به کار رفته در این تلویزیون می توان به پشتیبانی از HDR10 و HLG، Local Dimming، سنسور روشنایی نور محیط و ... اشاره کرد. بنابراین اگر قصد خرید تلویزیون را دارید، تلویزیون سونی X90J می تواند نیازهای بصری شما را تا حد زیادی برآورده کند.

کیفیت صدا در تلویزیون X90J

یکی از جذاب ترین ویژگی های تلویزیون های سونی کیفیت صدا است. تلویزیون X90J دارای بلندگوهای مختلفی از جمله بلندگوی اصلی (جاسازی شده در پایین صفحه) و بلندگوهای ثانویه در دو طرف دستگاه است. قادر به پخش صدای باکیفیت است. بنابراین اگر قصد خرید تلویزیونی با کیفیت صدای بالا و مناسب برای سالن های بزرگ را دارید، این تلویزیون پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. همچنین فناوری Voice Zoom 2 صدای افراد را هنگام پخش فیلم افزایش می دهد. یکی از ویژگی های فوق العاده این مدل است.

سایر ویژگی های تلویزیون X90j

از دیگر ویژگی های تلویزیون X90J می توان به نرم افزار Google TV نسخه 10، پورت های USB، HDMI3 و HDMI4، IR blaster، اترنت، کابل آنتن، وای فای نسخه 5، جک های 3 و 5 میلی متری صدا، قابلیت های دالبی اشاره کرد. ویژن و دالبی اتم و... ذکر شد.
در پایان می توان گفت که اگر قصد خرید تلویزیون سونی را دارید، این مدل از برند سونی در کنار سایر برندها مانند تلویزیون سامسونگ، تلویزیون ال جی و ... می تواند یکی از بهترین گزینه های آینده برای کاربران عام باشد.
در پایان اگر نیاز به تعمیر تلویزیون دارید به سایت https://shahab-tv.ir/ مراجعه کنید.
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.